gakvm.blogg.se

Pedagogy of the oppressed 1970
Pedagogy of the oppressed 1970






Giroux (2009) tarafından iddia edildiği gibi, okullarda eleştirel pedagoji, öğretmen ve öğrenciler, teori ve uygulama, eleştirel analiz ve sağduyu, öğrenme ve sosyal dönüşüm arasındaki ilişkiyi tartışmanın ve sorgulamanın mümkün olduğu bir ortam yaratmayı amaçlamaktadır.Kirylo ve diğerleri (2010) özgürleştirici eğitimin öğretmen/öğrenci ikilemini çözdüğünü belirtmektedir. Ona göre, öğrenci-öğretmen ve öğretmenöğrenci arasında bir ilişki kuran eleştirel pedagoji, özgürleştirici eğitimi amaçlayan, öğrencilerin öğretmenle diyalog içinde olduğu, önemli yardımcı araştırmacılar olarak görüldüğü, ve eleştirel bilişi elde etmeyi hedefleyen diyaloğu kullanmaktadır (Garavan, 2010).

pedagogy of the oppressed 1970

Aliakbari ve Faraji (2011), eleştirel pedagojinin "ezilen veya marjinalleştirilmiş insanları özgürleştirmek amacıyla her türlü tahakküm, baskı ve boyun eğme biçimine meydan okuduğunu vurgulamaktadır.Freire'ye (1991) göre, ideal olarak sınıfta öğrenciöğretmenler ve öğretmen-öğrenciler olmak üzere iki tür araç olmalıdır.








Pedagogy of the oppressed 1970